Nya .typ-filer till fripro

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jo, men jag har alltså utan problem hämtat zip-filen, men lyckas inte få det hela att funka i Mapsuorce. Kanske var jag otydlig i mitt inlägg kl 17.34

Packat upp den och kopierat filerna I0000797.TYP och FRIPRO_TYP.reg till mappen C:/Garmin/FAMILY_797

Därefter har jag dubbelklickat på .reg-filen, men Mapsource kraschar tyvärr!
Om du läser vad som står i registerfilen så ser du att den inte pekar på din typ-fil.

Ändra reg-filen till att innehålla:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\Mapsource\Families\FAMILY_797]
"TYP"="c:\\garmin\\FAMILY_797\\I0000797.typ"

Så borde det funka bättre.

Windows 7

Blir tokig snart, lyckas inte få HMR typningarna att funka. Så här ser det just nu, cachen är tömd.
Så här ser filen i regedit ut "TYP"="c:\\garmin\\FAMILY_797\\I0000779.typ"

Bilagor

• typ1.jpg
    typ1.jpg
    13 KB · Visningar: 949
  • typ2.jpg
    typ2.jpg
    19.5 KB · Visningar: 797
  • typ3.jpg
    typ3.jpg
    56.5 KB · Visningar: 810
Senast ändrad:
Blir tokig snart, lyckas inte få HMR typningarna att funka. Så här ser det just nu, cachen är tömd.
Jag tycker det ser lite smått ut?-) Vill du visa något med skärmdumpar så får du klippa ut det som du vill visa.

Så här ser filen i regedit ut "TYP"="c:\\garmin\\FAMILY_797\\I0000779.typ"
Om filnamnen är rätt så ser det ut som om du tänker använda en typ-fil för familj 779 på en 797-karta. Det kommer inte funka. Testa att använda en typ-fil för 797?

Jossa, i den zip-fil med typ-filer du tankat hem finns en textfil readme.txt. Där finns exakt det kommando du skall ge för att få ordning på typ-filen till Fri Pro Svealand:

File FPSvea.reg

"TYP"="C:\\Garmin\\FAMILY_797\\I0000797.TYP"

Såvitt jag kan se på dina, något otydliga, skärmdumpar så har du lagt in pekaren till typfilen på fel plats i registret. Ser ut som om du förväxlat 779 med 797.

Så här skall registret se ut (om nu dina kartor ligger där dom brukar):

reg797.jpg

Senast ändrad:
Jossa, i den zip-fil med typ-filer du tankat hem finns en textfil readme.txt. Där finns exakt det kommando du skall ge för att få ordning på typ-filen till Fri Pro Svealand:

File FPSvea.reg

"TYP"="C:\\Garmin\\FAMILY_797\\I0000797.TYP"

Såvitt jag kan se på dina, något otydliga, skärmdumpar så har du lagt in pekaren till typfilen på fel plats i registret. Ser ut som om du förväxlat 779 med 797.

Så här skall registret se ut (om nu dina kartor ligger där dom brukar):

reg797.jpg

Mitt problem är att jag bara har 2st filer i regedit istället för 5st, någon som har ett bra svar på det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips