Nya tält ifrån Hilleberg!

På en mässa i Tyskland visade Hilleberg upp bl.a 2 nya tält modeller. Båda modellerna är vidarutvecklingar av Nallo. Det kommer att komma ett Nallo GT, och ett Nallo som är lättare än dagens modell.
Båda modellerna har en kortare bakre båge än tidigare Nallo för att spara vikt. Nallo GT har en tredje båge som även den är kortare än mitten bågen.
Så man kanske ska vänta tills nästa år innan man köper tält?
Priset kommer att ligga på ungefär samma nivå som dagens Nallo.

MVh Magnus

Skeptisk!

Hilleberg har väl alltid skrutit med sin enkla uppsättning, mycket tack vare att de har lika långa stänger på alla ställen (förutom Tarra och Saivo). Jag tycker det verkar dumt att gå ifrån det, jag tycker det är riktigt smidigt att aldrig behöva tänka på var stängerna ska sitta. För övrigt är jag i grunden skeptisk mot Nallo, jag anser att det är värt de extra grammen man offrar på Nammatj för att få kraftigare golvoch framför allt, ventil i aktern.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tarra - inte lika långa tälstänger???

Jag vet inte hur precis man ska vara när man uppger skillnaden i längd när det gäller tälstänger. Mina tälstänger som jag har på mitt Tarra är lika långa alla fyra. Visst att det kanske skiljer ett par nanometer här och där på grund av slitage, konstruktionstolerans och annat, men jag tycker nog ändå att man ska klassa Tarras alla bågar som lika långa.
Tack för mig!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips