Ny tjej sovesæk omkring 2000 Dkr

Hej.

Jeg søger gode råd til køb af en kvinde sovepose. Budgettet er ca 2000 danske kr, og kravene er at den skal være så let som mulig, ikke ekstrem mumie formet og comfort temp omkring -3 - -10 C

Mvh Michael
 
@kamera
Den du länkar till ser ut att vara för kall? Komforttempen är på +2 , vilket är en bit utanför spannet.
 
Jag har en LiteLine-säck. Jag skulle nog klassa den som en ganska trång säck. Gör inte mig något - jag är en med-vändare, inte en i-vändare. Men TS ber ju specifikt om en säck som inte är "extremt mumieformad", vilket jag tolkar som "smal och trång".
 
Kanske en Marmot Wm Angel Fire kan motsvara ditt krav? TComfort (=komfort kvinna) -3,3C, pris ca 2300SEK (1900DKK). Marmots sovsäckar är lite generösare i sin passform.
 
-1.0C skriver Marmot själva på sin sida om säcken: http://marmot.com/products/details/womens-angel-fire-new

Ganska tung också, 1250g. Men vill man ha en lite rymligare sovsäck så får man ju så klart vara beredd på lite extra vikt! :) Vill man dessutom inte betala mer än 2000 DKK så begränsas ju valet ytterligare.

Det stämmer, tydligen har Marmot gjort om säcken i år (ett tips kan vara att leta efter tidigare års modell - Marmot brukar ange tillverkningsår och månad på en av de insydda lapparna i fotändan av säcken). Ett varmare alternativ är Marmot Teton.
Vikten hänger ihop med 650 CUIN fill, vilket man nog får räkna med för en dunsäck till den budget som TS anger.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Hanna M Lättvikts 3-säsongssovsäck för tjej på 180 Bo och sova 19
MarleneL Lätt sovsäck för tjej Bo och sova 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.