Ny rutt?

Hej allihopa!

Vill verkligen till Sarek i sommar igen men, jag har lite bristande fantasi. Skulle vilja ha tips på en dryg veckas tur. Som helst underviker områden som jag besökte förra sommaren då jag rundade Pårte från Kvikkjokk till Kvikkjokk. Gärna så snabbt upp på höjderna som möjligt och en inte allt för svår rutt.
Mycket tacksam för alla tips!!

/Stefan

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Eller varför inte västra Sarek? Starta i Änomjalme, vandra via västra sidan av Kisuris in i Guohpervágge mot Skárja. Vik sedan västerut in i Álggávágge och vandra via Niejdariehpvágge till Sarvesvágge. Ett vägval anpassat för en veckas vandring är sedan Tarraluoppal och helikopter till Kvikkjokk.

Bilder från denna tur finns i mitt webalbum: http://picasaweb.google.se/thomas.jonsson/Sarek2008#

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips