Ny mtb-ram för seriös cross country

Nu har det blivit rejäla sprickor i min ParkPre titanram från 1997, varför ramen snarast ska bytas ut. Frågan är bara till vad? Jag (läs plånboken) vill gärna ha kvar V-bromsarna och de 8-delade Rapid Fire reglagen, varför alla "disc only"-ramar dessvärre går bort.

Jag har funderat lite på en Scott Scale 40. Är det något att satsa på? Andra förslag? Jag gissar att idag ger hard tail aluminium-ramar mest åkkvalitet för pengarna.
/Niklas

Senast ändrad:
Som du redan har fått tips om finns det många som säljer billiga ramar i Tyskland.

Ytterligare en för 99 Euro hittar du här, den finns dessutom upp till 22"
A2455_v_0.JPG

http://www.ciclib.de/Rahmen/MTB-Har...sionId=&a=article&ProdNr=A2455&t=46&c=47&p=47

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Det blev till slut en 21" KHS Alulite 4000 till reapriset 3500 kr. Förhoppningsvis en färdig cykel till kommande helg. Köpte två lösa växelöron för säkerhets skull.
/Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips