• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Ny medlem söker friluftskontakter

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Gärna kajak.

Hej!

Det skulle va kul med kajak, och jag följer gärna med när så är dax. Och appropå turridning så har jag gjort det ett par gånger.

Säg till när nåt är på gång.

/ Klas

hej!

Jag bor i Borås,vilket inte är specielt långt från gbg. Jag har två hundar,schäfer o en golden/bordercollie. Har även hållt på med endel ridning. Men mitt största inresse är nog vandring,fast jag har inte testat på så mycket annat så jag är öppen för allt annat oxå. Men att vandra är bra för då kan hundarna följa med. Skulle vara kul att få en vandringskompis.. Om du vill maila/msn så är den knassuper_dupertjej2@hotmail.com

precis..

mej med.. Även om det är skönt att sticka ut själv så blir det så mycket trevligare om man är några stycken. Har min kajak i fiskebäck (även den är mo(bil) dock)

/t

paddling nu i helgen?

Varför inte ses lördag eller söndag (kanske är lättare att planera för söndag) och paddla lite. Jag o kajaken är färdiga i ett nafs. / K

Paddling i helgen

Har precis packat, paddlar från centrala stan lördag morgon. Drar söderut mot Tistlarna om vinden är vän och förlåtande. Kanske vi ses Anders

mm.. det vore trevligt

Vad hade du tänkt dig? hela dagen? (så man vet hur mycket krubb man skall ta med) =)

Jag hänger gärna på. utgår från fiskebäck men det är ju bara en liten bit söder ut.

/t

Jaha, hur koordinerar vi detta? Jag brukar lägga i vid Ganlet, och har ingen lust att leta P-plats vid Saltholmen (från tidigare erfarenheter...). Jag paddlar norrut i kanalen så kanske vi möts, startar runt 11-tiden. Jag paddlar en röd Capella och har vita paddelblad. Med mig tar jag riktig lunch och något fikaliknande... tänkte mig vara ute till 18-tiden...
Kl 16 sa SMHI S/ SO 2-7 och ökande, men det är inte det senaste så låt oss hoppas på avtagande...
Hur låter det? Vore kul om vi sågs! / K

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips