Ny allroundnavigator från Garmin

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Bör funka perfekt på flyg

gwaihir; sa:
Skulle vara intressant att veta om ETE-funktionen på den här fungerar lika dåligt som på 76:an

Om det är någon gång som ETE resp ETA funkar så borde det vara när rutten går längs en rät linje, som när man flyger eller åker båt, förutsatt konstant fart, avdrift, etc.
 
Fin sak å ha når man er ute å flyr!!!!

PS: med rett innstãlning så fungerer ETE og ETA meget godt i GPSMAP 60 med city select
[Ändrat av Braute 2004-07-25 kl 00:43]
 
kanotisten; sa:
gwaihir; sa:
Skulle vara intressant att veta om ETE-funktionen på den här fungerar lika dåligt som på 76:an

hur menar du att den fungrar dåligt??

Jag startade en tråd i höstas
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=23179
Vi var några som köpte Garmin76 i höstas..ingen av oss har kunnat komma på till villken aktivitet ETE-funktionen på en 76:a skulle vara användbar,en ren skrivbordsprodukt.

På garmin12 funkar det ju bra.
 
Re: Bör funka perfekt på flyg

Store; sa:
gwaihir; sa:
Skulle vara intressant att veta om ETE-funktionen på den här fungerar lika dåligt som på 76:an

Om det är någon gång som ETE resp ETA funkar så borde det vara när rutten går längs en rät linje, som när man flyger eller åker båt, förutsatt konstant fart, avdrift, etc.
Det är just det som är problemet.. Det krävs en konstant kurs och fart. Avviker man i början på en sträcka,så ägnar sen instrumentet större delen av resterande sträcka till att räkna fram en tid. Den tiden stämmer inte särskilt bra förrän man nästan är framme...och då är det ju liksom inte så intressant längre.
Vindriktning och vindstyrka kan ju variera ganska mycket på olika höjder..därför vore det bättre med en snabb uppdatering av ETE
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips