Nuvi 300

Det är ju en tanke. Om det varken är vänster eller höger blir det inget alls, då.

Men det löser inte översättningen av "[gatunamn] ahead".

Anders

I mitt tycke är ordföljden "fortsätt framåt till påfart" bättre.

I vilka sammanhang har du annars "ahead"?

Några enstaka gånger har jag hört en uppmaning att ta en avtagsväg som går framåt istället för att svänga. Det finns en liten tvetydighet i uttrycket framåt, säger jag "fortsätt framåt till Bygatan" så är det inte samma sak som "fortsätt framåt på Bygatan".

Även om "fortsätt framåt till Bygatan" inte nödvändigtvis innebär att man ska köra vidare (framåt) på Bygatan så blir avsaknaden av alternativ ändå en vink om att det är på Bygatan man ska köra.

Men det vore ju bättre om man fick uppmaningen "fortsätt framåt på Bygatan"

Enklast vore om du presenterade alternativen för diskussion. Sportmanships språkgranskning som släppt igenom folbolsplan mm. ger jag f. övr. inte mycket för.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
jonasolof; sa:
I mitt tycke är ordföljden "fortsätt framåt till påfart" bättre.

I vilka sammanhang har du annars "ahead"?

Några enstaka gånger har jag hört en uppmaning att ta en avtagsväg som går framåt istället för att svänga. Det finns en liten tvetydighet i uttrycket framåt, säger jag "fortsätt framåt till Bygatan" så är det inte samma sak som "fortsätt framåt på Bygatan".

Även om "fortsätt framåt till Bygatan" inte nödvändigtvis innebär att man ska köra vidare (framåt) på Bygatan så blir avsaknaden av alternativ ändå en vink om att det är på Bygatan man ska köra.

Men det vore ju bättre om man fick uppmaningen "fortsätt framåt på Bygatan"

Enklast vore om du presenterade alternativen för diskussion. Sportmanships språkgranskning som släppt igenom folbolsplan mm. ger jag f. övr. inte mycket för.

Sväng höger upp på parkeringen där Bygatan tar slut, så kommer Ni hem till mig ;).
Fjolårets slånbärslikör serveras så länge lagret räcker :)

http://kartor.eniro.se/query?what=m...;6609086;;&mop=mr&click_id=Privatperson_ToMap

Per Brune

Jag har förklarat att det inte är så lätt att hitta en kort översättning, samt tänkbara alternativ. Ville bara höra om ni slugnissar hade förslag som jag inte tänkt på.

"Längre fram" är en översättning som finns i c550 idag.

Anders

Hej!
Anders! Om du nu ändå pratar med GARMIN skulle du vilja be dom att inför en Sattelit status bild i C550 och även möjlighet att knappa in en ny position med kordinater, dessa funktioner finns i Nuvi och jag saknar dom i C550.

Ja du, du ska veta hur mycket jag har tjatat redan. Faktum är att c550 hade en satellitbild från början, men i något överambitiöst försök att förenkla så mycket som möjligt tog de bort den funktionen. Annars tryckte man på de fem staplarna, som nu är det enda som finns, för att få fram satellitbilden.

Att mata in koordinater har aldrig gått, annat än genom att ladda ner waypoints från Mapsource. Jag har tjatat om det också.

Därför ska det bli mig en sann glädje att vidarefordra denna din önskan till projektledaren för programvaran!

Tillägg: Meddelande skickat.

Anders
[Ändrat av apersson850 2006-08-20 kl 21:37]

Å jag vill ha status på telefonmottagningen (staplar i nån annan färg) och namnet på ansluten telefon redan på startsidan på 310/360 så jag slipper klicka mig fram till statusrutan under verktyg/bluetooth. Vad säger dom om det?

Inget specifikt. Det förslaget fick de tillsammans med en drös med andra punkter, och jag fick åtminstone svaret att de höll på med flera av dessa punkter redan, dock utan att särskilt få specificerat vilka av dem.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips