Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Novemberturer 2011
- Trådstartare Erik200
- Start datum
Ålands skärgård
Just hemkommen från en tur i Ålands skärgård, söder om Mariehamn. Milt, molnigt och 5-6 m/s sydlig vind. God mat (Det ska va gött å leva!) och skärgården i princip för oss själva.
En mystur utan måsten. Tog oss ända ner till Båtskär där en gammal gruva går djupt ner under havet.
Åland-som Stockholms skärgård borde vara...
Just hemkommen från en tur i Ålands skärgård, söder om Mariehamn. Milt, molnigt och 5-6 m/s sydlig vind. God mat (Det ska va gött å leva!) och skärgården i princip för oss själva.
En mystur utan måsten. Tog oss ända ner till Båtskär där en gammal gruva går djupt ner under havet.
Åland-som Stockholms skärgård borde vara...
Bilagor
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag tog ledigt i fredags och paddlade runt i Västmark med omnejd (i Norrbotten) hela dagen. Eller i alla fall under den ljusa delen av dagen som nu blir allt kortare. Dessutom var det dimmigt värre; under hela paddelturen kändes det som att vara ute en tidig morgon! Helt otroligt att det inte låg någon is alls i detta sjösystem ännu. Samma tid förra året gick det bara att paddla i skärgården. Svanarna har inte rest sin väg ännu och älgarna verkar ha hämtat sig efter jakten för nu betar de vid sjökanten igen.
Bilagor
Mälaren
Tisdag 8 november blev det en tur till Norrskär, som är Västerås Kanotförenings inofficiella klubbholme.
Norrskär ligger 7,8 km från Kanothuset vid Björnöbron och för varje gång man skriver upp sig i loggboken blir det en lott som kan ge vinst vid årsmötet. Så här års är det inte så många som paddlar hit, men under ett år kan det vara ett hundratal besök.
Naturen har skapat en skyddad hamn för våra kajaker.
Tisdag 8 november blev det en tur till Norrskär, som är Västerås Kanotförenings inofficiella klubbholme.
Norrskär ligger 7,8 km från Kanothuset vid Björnöbron och för varje gång man skriver upp sig i loggboken blir det en lott som kan ge vinst vid årsmötet. Så här års är det inte så många som paddlar hit, men under ett år kan det vara ett hundratal besök.
Naturen har skapat en skyddad hamn för våra kajaker.
Bilagor
Dimma på Östersjön
Paddlade en härlig tur i kraftigt dis, emellanåt dimma i helgen. Lugna och fina paddelvatten för årstiden varmt i både vatten och luft. det var tyst och fridfullt som det brukar vara på hösten, det var bara jag och "Anita" min trotjänare sedan över 20 år.....
/Jampa
Paddlade en härlig tur i kraftigt dis, emellanåt dimma i helgen. Lugna och fina paddelvatten för årstiden varmt i både vatten och luft. det var tyst och fridfullt som det brukar vara på hösten, det var bara jag och "Anita" min trotjänare sedan över 20 år.....
/Jampa
Bilagor
Nästan ingen vind, lite molnigt på lördagen men fint hela söndagen. Runt Väderöbod, övernattning Hamnerö och sen morotskaka på Värdshuset på Storön som avslutning..
Lagom tur som vanligt då. Är det inte dags i vinter att du bygger en ny kanot åt Heidi ;-)
(saknar alltså dina byggbloggar...)
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg