Northstars sovsäckar

Har någon provat sovsäckarna från Northstar?
De har en serie som heter Arctic Alpine Approach.

Enligt hemsidan innehåller de 90/10-dun och
en med 800g fyllning får man för 1899, vilket
ju låter klår till och med polske Robert.

- Erik

Jag har Arctic Alpine Polar Express (-5)med 600 cui dun. Den är helt OK. Gör sitt jobb. Håller sömmar bra trots rätt många nätter. Tempgränsen är optimistisk, jag tror inte de följer EN-standard.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ett annat alternativ är Alpkit, snabba leveranser och bra service. Jag har nyligen köpt en Pipedream 600, den ger ett gediget intryck med sömnad etc, men "vintern" har varit för blek för att den ska ha fått bekänna färg på allvar. Min Marmot Atom hade räckt gott denna säsong...

fler med arctic alpine säckar?

Finns det någon mer med säckar från arctic alpine som kan rekomendera dem?
Funderar på en höst alternativt vintersäck eftersom priserna o vikterna verkar bra men hur mycket får man dra av på deras comf temp egentligen?

Jag har också en AA polar express.
Den har iallafall klarat några frostnätter på fjället utan att det var för jobbigt. Klart prisvärd.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips