Northstars sovsäckar

Har någon provat sovsäckarna från Northstar?
De har en serie som heter Arctic Alpine Approach.

Enligt hemsidan innehåller de 90/10-dun och
en med 800g fyllning får man för 1899, vilket
ju låter klår till och med polske Robert.

- Erik

Jag har Arctic Alpine Polar Express (-5)med 600 cui dun. Den är helt OK. Gör sitt jobb. Håller sömmar bra trots rätt många nätter. Tempgränsen är optimistisk, jag tror inte de följer EN-standard.

Ett annat alternativ är Alpkit, snabba leveranser och bra service. Jag har nyligen köpt en Pipedream 600, den ger ett gediget intryck med sömnad etc, men "vintern" har varit för blek för att den ska ha fått bekänna färg på allvar. Min Marmot Atom hade räckt gott denna säsong...

fler med arctic alpine säckar?

Finns det någon mer med säckar från arctic alpine som kan rekomendera dem?
Funderar på en höst alternativt vintersäck eftersom priserna o vikterna verkar bra men hur mycket får man dra av på deras comf temp egentligen?

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Jag har också en AA polar express.
Den har iallafall klarat några frostnätter på fjället utan att det var för jobbigt. Klart prisvärd.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips