Norröna recon on

Norröna recon gore tex ställ någon i forumet som använder eller använt dessa plagg ,,har ni upplevt dem värda priset man betalar för dessa

Nej men många andra Norröna-jackor.

Behöver du så tungt regnställ?

Norröna har fem års garanti vilket är bra eftersom alla regnkläder börjar läcka förr eller senare. Jag har fått flera jackor utbytta rakt över disk i deras egna butik.

Edit: butiken i Stockholm har skräddare också. Har fått en dunjacka lagad gratis och ett par goretexbyxor (som jag hade åkt sönder i skidbacken) lagade för typ en hundring.

Alltså två plus som kan motivera deras höga priser.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tja, jag har använt min jacka i ganska många år nu. Den är ju så långt ifrån lätt-packning och soft-shell man kan komma, så den hänger inte med på vandringar sommartid eller vardagsutflykter i skogen direkt. Däremot är det ju jackan som man litar på 100% i det värsta höstrusket, och för den delen i skidbacken när vädret inte är på topp. Kvalité, funktion och slitstyrka är (som hos alla Norrönas prylar?) i absolut toppklass, så är det den typen av jacka man vill ha så är den säkert prisvärd.

mm får nog besöka deras stockholms butik och prova o känna på denna produkt ,,är ute efter en slitstark produkt för året runt bruk ,,kanske inte högsommaren i låglandet ..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips