Nokia 5140 GPS

Det behöver inte vara någon eluppvärmd vindruta för att signalen ska störas. Många nyare bilar har ett värmereflekterande metallskikt i vindrutan - brukar kallas värmedämpande vindruta eller liknande i utrustningslistorna.

Men med tanke på att din Legend fungerar är det förmodligen bara 5140:ns mottagning som är dålig.

Man får se till att ha täckning innan man kör iväg då funkar det enligt min erfarenhet. (Även när den ligger i framrutan) Det kan dock ta ett par minuter innan den får kontakt, men när den väl fått det så funkar den i bilen. Slår man på gps´en medan man kör så funkar det dock inte.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Re: laminerad bilruta och starta utan bil? Re: 5140 GPS

[/QUOTE]

Vad har du för bil? Det finsn bilar som har något laminat av metal som blir en farradays bur trots att man kan se igeonom. har för mig att det var något franskt bilmärke som hade denan typ av rutor.

/Patrik
[/QUOTE]

Renault!

Det går för det mesta att få kontakt om man haft GPS:en igång när man går in i bilen, men staplarna för signalerna är väldigt låga och kontakten tappas lätt f f a i stadsmiljö.

GPS

Jag föreslår att ni bläddrar lite i månadens nummer av tidningen mobil nästa gång ni ska förbi pressyrån, det provades en hel del navigeringslösningar för mobiler, har ni ytterligare frågor angående dessa system kan ni maila mig så ska jag försöka svara.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips