Nikon

Klart det passar

...men originaloptiken är oftast bättre. Sigma har jag haft två stycken och tänker inte skaffa igen. Ska du ut i naturen är det bättre att skaffa Nikon original, Sigma brukar vara känsliga. Min F90x föll från sängen (40 cm) varpå det nästan nya Sigma 28/1.8 objektivet pajade.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
sigma

Vadå dåliga? Jag använder sigma optik och har flera stycken och jag kan säga dig att jag inte har några som helst problem med dessa. Det finns en annan sak också som är bra...dom är mycket mycket billigare än orginal objektiv. Med andra ord..min Nikon fungerar bra med dessa objektiv och dom har fått vara med om mycket.
mvh

skillnaden...

...är framförallt andrahandsvärdet. Sigma eller andra "pirattillverkare" är i princip osäljbara på andrahandsmarknaden.

Sigma

Sigmaoptik kommer att passa och, förmodligen, fungera alldeles utmärkt. Har du råd tycker jag att du ska köpa Nikon orginal men är budgeten begränsad kommer du att få mycket glädje av din Sigmaoptik om du är lite varsam med den. Kontenta: bättre lite ömtålig Sigma än ingen glugg alls!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips