Nikon

Klart det passar

...men originaloptiken är oftast bättre. Sigma har jag haft två stycken och tänker inte skaffa igen. Ska du ut i naturen är det bättre att skaffa Nikon original, Sigma brukar vara känsliga. Min F90x föll från sängen (40 cm) varpå det nästan nya Sigma 28/1.8 objektivet pajade.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
sigma

Vadå dåliga? Jag använder sigma optik och har flera stycken och jag kan säga dig att jag inte har några som helst problem med dessa. Det finns en annan sak också som är bra...dom är mycket mycket billigare än orginal objektiv. Med andra ord..min Nikon fungerar bra med dessa objektiv och dom har fått vara med om mycket.
mvh

skillnaden...

...är framförallt andrahandsvärdet. Sigma eller andra "pirattillverkare" är i princip osäljbara på andrahandsmarknaden.

Sigma

Sigmaoptik kommer att passa och, förmodligen, fungera alldeles utmärkt. Har du råd tycker jag att du ska köpa Nikon orginal men är budgeten begränsad kommer du att få mycket glädje av din Sigmaoptik om du är lite varsam med den. Kontenta: bättre lite ömtålig Sigma än ingen glugg alls!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips