Nikon

Klart det passar

...men originaloptiken är oftast bättre. Sigma har jag haft två stycken och tänker inte skaffa igen. Ska du ut i naturen är det bättre att skaffa Nikon original, Sigma brukar vara känsliga. Min F90x föll från sängen (40 cm) varpå det nästan nya Sigma 28/1.8 objektivet pajade.

sigma

Vadå dåliga? Jag använder sigma optik och har flera stycken och jag kan säga dig att jag inte har några som helst problem med dessa. Det finns en annan sak också som är bra...dom är mycket mycket billigare än orginal objektiv. Med andra ord..min Nikon fungerar bra med dessa objektiv och dom har fått vara med om mycket.
mvh

skillnaden...

...är framförallt andrahandsvärdet. Sigma eller andra "pirattillverkare" är i princip osäljbara på andrahandsmarknaden.

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Sigma

Sigmaoptik kommer att passa och, förmodligen, fungera alldeles utmärkt. Har du råd tycker jag att du ska köpa Nikon orginal men är budgeten begränsad kommer du att få mycket glädje av din Sigmaoptik om du är lite varsam med den. Kontenta: bättre lite ömtålig Sigma än ingen glugg alls!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips