Nikon D80 svitt ?

Jag är i tagen att skaffa en kamera och det lutar åt en D80
Men går det att ta svart vita foton med den?
Kunde inte hitta något på Nikons hemsida.

Photoshop!

Det finns många sätt att göra om bilderna till SV efterhand i photoshop eller nåt annat bildbehandlingsprogam (kanske även det som följer med kameran) så det behöver du inte oroa dig för. Dessutom får du mkt bättre kontroll och kvalitet på bilderna! Om du vill vet hur så kan du ju skriva en ny fråga här eller kanske ännu hellre på fotosidan.se!

/Petri

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ja jag är väl amatörernas amatör men ...... jag visste inte att man kunde göra sv kort efterhand.
Vissa natur kort passar så himla bra i sv.

Tackar så länge.

Det är bättre att göra det i efterhand i tex Photoshop. Kamerans metoder för sv/v är ganska enkla och inte så bra.

Den medföljande programvaran från Nikon räcker för att göra om bilderna till svart/vitt. Om du inte vill hålla på med allt för avancerad bildbehandling räcker det med några gratisprogram. Som någon skrev: gå in på fotosidan.se! Där vet de allt om foto :)

/OJ

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips