Nikon D80 svitt ?

Jag är i tagen att skaffa en kamera och det lutar åt en D80
Men går det att ta svart vita foton med den?
Kunde inte hitta något på Nikons hemsida.

Photoshop!

Det finns många sätt att göra om bilderna till SV efterhand i photoshop eller nåt annat bildbehandlingsprogam (kanske även det som följer med kameran) så det behöver du inte oroa dig för. Dessutom får du mkt bättre kontroll och kvalitet på bilderna! Om du vill vet hur så kan du ju skriva en ny fråga här eller kanske ännu hellre på fotosidan.se!

/Petri

Ja jag är väl amatörernas amatör men ...... jag visste inte att man kunde göra sv kort efterhand.
Vissa natur kort passar så himla bra i sv.

Tackar så länge.

Det är bättre att göra det i efterhand i tex Photoshop. Kamerans metoder för sv/v är ganska enkla och inte så bra.

Den medföljande programvaran från Nikon räcker för att göra om bilderna till svart/vitt. Om du inte vill hålla på med allt för avancerad bildbehandling räcker det med några gratisprogram. Som någon skrev: gå in på fotosidan.se! Där vet de allt om foto :)

/OJ

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.