Nikkaluokta-Abisko <24 timmar

Utmaningen är ett bra ordval. Jag gör det för att uppskatta livet. Utan utmaningar så blir jag deprimerad och självmordsbenägen. Jag behöver springa och promenera på sten, det är det enda i livet som får mig att inte tänka på någonting vilket blir den ultimata avkopplingen. Det låter konstigt om du är "normal" men för oss övriga ;)
Tack! En sån förklaring förstår jag.
Själv är ute på en led nu. Efter ett år med rehab och flera backslag tar jag tag i saken på mitt sätt. I skogen fungerar hjärna men inte bland bilar och på arbetsplatsen. Och jag tror att det är bara ute i rörelse bland träd och berg och sten som vår hjärna ”hittar sig själv”.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips