Ni med Forerunner 101 och/eller 201.

Hejsan

Vad tycker ni? Är det värt de extra kronorna för att få 201'ans möjlighet att tanka ner infon till datorn? Är garmins loggprogram bra?

Jag har en 301, som också kan tanka upp informationen till datorn. Det är ju hela nöjet, enligt min mening. För 301, som dessutom kan hålla reda på evenemang som involverar mer än en aktivitet, är det också så att man bättre kan överblicka dessa på datorskärmen. Det finns inget bra sätt att se dem i Forerunner, även om det går (lite halvdant).

På datorn kan man dessutom rita kurvor över hastighet, höjd och puls (puls kräver ju en 301, förstås).

Anders

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
...På datorn kan man dessutom rita kurvor över hastighet, höjd och puls (puls kräver ju en 301, förstås).

Anders

Är Garmins program bra, eller använder du något annat? Såg någonstans på nätet någon som plottade rutter från Forerunner i Google Earth, det var ganska fräckt.

Edit: Det var ju i detta forum jag såg Googleprylen: http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=34275

[Ändrat av flygis 2005-09-19 kl 18:32]

Jag har använt Garmins program. Det blir bättre än standard om man även har någon annan kartprodukt än den ganska grovhuggna karta som medföljer.
Jag har gott om olika kartprodukter.

Har man även programmet Mapsource, kan man öppna spåren från Forerunner i det programmet, och den senaste versionen kan ju sparka in det spåret direkt in i Google Earth. Det gick att göra det tidigare också, men då fick man manuellt spara spåren i lämpligt format, och sedan importera till Google Earth. Nu är det bara två musklick.

Jag skrev lite om Forerunner 301 här:
http://www.gps.no/anm/templates/?a=916&z=2

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips