Ni med Forerunner 101 och/eller 201.

Hejsan

Vad tycker ni? Är det värt de extra kronorna för att få 201'ans möjlighet att tanka ner infon till datorn? Är garmins loggprogram bra?

Jag har en 301, som också kan tanka upp informationen till datorn. Det är ju hela nöjet, enligt min mening. För 301, som dessutom kan hålla reda på evenemang som involverar mer än en aktivitet, är det också så att man bättre kan överblicka dessa på datorskärmen. Det finns inget bra sätt att se dem i Forerunner, även om det går (lite halvdant).

På datorn kan man dessutom rita kurvor över hastighet, höjd och puls (puls kräver ju en 301, förstås).

Anders

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
...På datorn kan man dessutom rita kurvor över hastighet, höjd och puls (puls kräver ju en 301, förstås).

Anders

Är Garmins program bra, eller använder du något annat? Såg någonstans på nätet någon som plottade rutter från Forerunner i Google Earth, det var ganska fräckt.

Edit: Det var ju i detta forum jag såg Googleprylen: http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=34275

[Ändrat av flygis 2005-09-19 kl 18:32]

Jag har använt Garmins program. Det blir bättre än standard om man även har någon annan kartprodukt än den ganska grovhuggna karta som medföljer.
Jag har gott om olika kartprodukter.

Har man även programmet Mapsource, kan man öppna spåren från Forerunner i det programmet, och den senaste versionen kan ju sparka in det spåret direkt in i Google Earth. Det gick att göra det tidigare också, men då fick man manuellt spara spåren i lämpligt format, och sedan importera till Google Earth. Nu är det bara två musklick.

Jag skrev lite om Forerunner 301 här:
http://www.gps.no/anm/templates/?a=916&z=2

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips