Nevada - Highway 50

Någon som har erfarenhet av Highway 50 genom Nevada? Vad var den längsta sträckan på denna väg utan "civilisation (bensinstation etc.)? Kuperat?
Anders

Jag har bara cyklat strackan fran typ Elko (kom fran Duck Valley-reservatet nara Idaho pa en liten grusvag) till strax efter gransen till Utah, dar vi ater svangde av grusvagar, mot Crystal peak. Lamnar du vastra Utahs asfalt ar du seriost bortanfor civilisationen. Tror aven Highway 50 hade nagon stracka pa 15 mil utan nagot, men kolla upp det. Ja, det ar ganska kuperat med nagra pass i hojdleken 8-10 000 feet. Men jag kan minnas fel dar med.

Men det kan inte vara svart att hitta info om den vagen online? Googla "americas loneliest road"

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Även om US50 är döpt till "Americas loneliest road" är det frågan om inte US6 genom Nevada är ännu ensligare ändå. Kan vara ett alternativ om det just är ensligheten du är ute efter... (Själv har jag dock inte färdats på någon av dessa vägar ännu...)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips