Neoprenekapell till VKVOffshore

Hej!

Tänkte ägna mig åt lite höst och vinterpaddling i motionssyfte och funderar på att skaffa mig ett Snapdragon neoprenekapell, det ska ju vara tätt enligt reklamen... Någon som testat det? Är det värt sina 1500 eller har ni andra tips på bra neoprenkapell till Offshoren?

Hälsningar

Anders

Rejäla kapell

Har ett Snapdragon, dock inte till VKV. Har haft det i tre år och det verkar vara väldigt god kvalitet. Använder det för vinterpaddling och när jag tränar rollar.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Om du skall motionspaddla behöver det väl inte vara så tätt? Kanuk har kapell med fleecefoder som är varma och sköna på vintern.

Neoprenkapell är toppen till vattenbus, men annars är de blöta och stela.

Hade ett Snap Dragon neopren till min Elite, men det blev aldrig någon favorit.
Nylontuben var alldeles för tajt sydd, så det stramade hela tiden när man roterade med överkroppen.
Ska du motionspaddla kommer du förmodligen att bli så varm att du klarar dej ypperligt med Kanuks nylonkapell.
Ett alternativ som jag funderade på var att specialbeställa ett kapell från Engelska Reed.
Det tror jag är den bästa lösningen om du vill ha ett som verkligen sitter som det ska.

// Kristoffer

Mina knän sticker upp en bit ovanför sittbrunnskanten i eLiten (när jag roterar) så jag använder ett kapell som sluter tätt runt om men som har lite volym över benen. Tycker att det fungerar bra även på vintern eftersom jag inte funderar på roll i den kanoten. Kanske blir det varmare med neoprene, jag isolerar dock botten i sittbrunnen när jag är ute på lite längre paddlingar med liggunderlagsmaterial och det tycker jag funkar bra.

Hmmm!

Tack för bra tips. Blir nog ett nylonkapell till i alla fall (gamla sönder). Green Latitudes har ett som verkar intressant. Dessutom får jag väl isolera underifrån om det behövs och plocka fram ullunderstället.....

Hälsningar

anders

Jag har i flera år använt de blå neoprenkapellen för VKV Offshore, men nu i somras köpte jag Snapdragons neoprenkapell.

Den har mycket högre kvalitet och slutar tätt väldigt bra. Dessutom är tuben numera gjord i Goretex och ska därmed ventilera bättre.

I mina ögon är den värd pengarna.

//Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips