Nedskräpning :(

Att det lämnas skräp i toppstugan på Kebnekaise är inte något nytt från i år, gamla nya toppstugan som nu är riven kommer jag ihåg som ganska vidrig att gå in i. Kebnekaise bestigs ju av allt möjligt folk, från de som har som vana att kolla att inget ligger kvar när de lämnar en plats till de som tycker att om de kastar skräp ger de arbetstillfällen för skräpplockare. Att uppfostra hela Sverige är svårt, kanske Kebne kunde dela ut soppåsar till de som går upp med uppmaningen att ta med sitt och andras skräp ner?
 
Elbil är inte heller miljövänligt går mycket skit och tillverka batterier bl.a och dom små barnen som gräver mineralerna dör en tidig död. Kom och tänka på en som är minister nu MP åkte runt med en stor gammal JEEP när han for och handla miljövänligt.
Det har du rätt i!
Du menar inte Kalixbon Peter E? Han spelar moderatbandy också. Jag har mött honom några gånger efter banan.
 
Att det lämnas skräp i toppstugan på Kebnekaise är inte något nytt från i år, gamla nya toppstugan som nu är riven kommer jag ihåg som ganska vidrig att gå in i. Kebnekaise bestigs ju av allt möjligt folk, från de som har som vana att kolla att inget ligger kvar när de lämnar en plats till de som tycker att om de kastar skräp ger de arbetstillfällen för skräpplockare. Att uppfostra hela Sverige är svårt, kanske Kebne kunde dela ut soppåsar till de som går upp med uppmaningen att ta med sitt och andras skräp ner?
Fanns lådor där man uppmanades att ta soppåsar både vid ledstarten i Nikka och utfarten från Kebne fjällstation mot Kebne och Singi. Bara det att iaf då vi passerade för en månad sedan fanns det inte än påse i nåndera....
 
Vill man skapa motsättningar mellan stad och landsort så luftar man sina fördomar som ovanstående två inlägg gör. Det behovet försvinner när - och om- ni mognar som människor. (För att slippa påhopp kan jag meddela att jag bor och har bott på landet i 65 år och i Stockholm 10 år.)
 
Vill man skapa motsättningar mellan stad och landsort så luftar man sina fördomar som ovanstående två inlägg gör. Det behovet försvinner när - och om- ni mognar som människor. (För att slippa påhopp kan jag meddela att jag bor och har bott på landet i 65 år och i Stockholm 10 år.)

Då kan vi börja med förre moderate politikerns A-K B:s berömda uttalande:

"Stockholmare är smartare än lantisar." Skapar inte detta motsättningar så vet jag inte vad som skapar motsättningar?
Å andra sidan så är det många lantisar som flyttar till Nollåttaträsket så då måste många lantisar vara minst lika smarta som Nollåttorna.:LOL:
 
Då kan vi börja med förre moderate politikerns A-K B:s berömda uttalande:

"Stockholmare är smartare än lantisar." Skapar inte detta motsättningar så vet jag inte vad som skapar motsättningar?
Å andra sidan så är det många lantisar som flyttar till Nollåttaträsket så då måste många lantisar vara minst lika smarta som Nollåttorna.[emoji38]
Tänker du att du stärker eller motverkar motsättningar?

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
 
Vill man skapa motsättningar mellan stad och landsort så luftar man sina fördomar som ovanstående två inlägg gör. Det behovet försvinner när - och om- ni mognar som människor. (För att slippa påhopp kan jag meddela att jag bor och har bott på landet i 65 år och i Stockholm 10 år.)

Frågan är om det inte är beteendet vi ser med ökad nedskräpning och dålig hänsyn till djur och natur vi ser följderna av nu när flera av cityborna valde fjällen (utanför pisten på Åreskutan) i stället för solsemester kring Medelhavet som skapar motsättningar mellan staden och landsbygden snarare än dom människor som påpekar det olämpliga i beteendet ?

Skjuta budbärare eller tiga ihjäl problem har sällan fungerat något vidare.

Sen är det naturligtvis så att nedskräpning i fjällnära naturen inte är någon ny företeelse, jag minns trots då ringa ålder att på -70-80talet kunde se förjävligt ut när industrisemestern var över på en del platser i Vålådalen till exempel där "cityfolk" campat.
Lämnade soppåsar som fåglarna hackade sönder och spred runt, ölburkar, fiskedragförpackningar, maskburkar, glasflaskor, skit och papper i buskarna, mm.

"08 & cityfolk" är för övrigt inte en adress, det är ett beteende som oftast rimmar illa med tagande av naturhänsyn.
 
Senast ändrad:
Liknande trådar

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.