Nedskräpning :(

Vet inte om det är mot upphovsrätt, isåfall ta bort detta inlägg.
Skärmdump från dn.se, artikeln länkad ovan.
Foto: Svenska turistföreningen.
keb_skräp.PNG
 
Samma beteende som överallt annat. En börja svina, resten tycker då att det är ok att hänga på. Ser man på stranden, återvinningsstationen eller Everest. Varför skulle det vara annorlunda på Keb.
Tyvärr!!!
 

avslutad210712

Gäst
Vi har fyra mil till närmaste Max-restaurang (hatar att kalla ett hamburgerhak för restaurang även om jag älskar Max) men likförbannat ligger det Max-påsar i diket strax innan byn. Man har alltså kört med skräpet i nästan fyra mil och så dumpar man det i diket innan man kommer hem till sophinken..

Jag är ingen miljömupp men ända sen barnsben fick jag lära mig att man inte skräpar ner i naturen och jag lever stenhårt efter det fortfarande. Ibland är väl bilen lite skräpig invändig men det hamnar garanterat inte i naturen. Och i fjällen har vi alltid en soppåse hängande bak (även om en del kallar det fram..) på ryggsäcken och tömmer det hos STF eller tar med det hem.

Men precis som Luleå påpekade - så ser det ut överallt numer. Lätt att skylla på "ungdomarna" men många anser sig vara ungdom upp till 60-70 årsåldern så vi skyller på ungdomarna *L*
 
Det var också ett inslag i morgon-tv om detta. Åker inte folk till fjälls för att njuta av naturen? Hur 17 kan man då få för sig att lämna skräp efter sig så där? Vem tror de ska reda upp sk-ten? Jag fattar inte.

 
Vi har fyra mil till närmaste Max-restaurang (hatar att kalla ett hamburgerhak för restaurang även om jag älskar Max) men likförbannat ligger det Max-påsar i diket strax innan byn. Man har alltså kört med skräpet i nästan fyra mil och så dumpar man det i diket innan man kommer hem till sophinken..

Jag är ingen miljömupp men ända sen barnsben fick jag lära mig att man inte skräpar ner i naturen och jag lever stenhårt efter det fortfarande. Ibland är väl bilen lite skräpig invändig men det hamnar garanterat inte i naturen. Och i fjällen har vi alltid en soppåse hängande bak (även om en del kallar det fram..) på ryggsäcken och tömmer det hos STF eller tar med det hem.

Men precis som Luleå påpekade - så ser det ut överallt numer. Lätt att skylla på "ungdomarna" men många anser sig vara ungdom upp till 60-70 årsåldern så vi skyller på ungdomarna *L*
Sett Max-skräp vid vägkanten drygt 30 mil från närmsta Max-hak! Och en ny sak som jag inte sett förut- gummihandskar! Som avslutad210712 menar måste det ju vara nåt som inte står rätt till med folk som bara vräker ut sitt skräp överallt. Det som ger mest avsmak är dock dessa högar med avföring och toalettpapper vid vandringsleder, rastplatser och fiskevatten. Bla mitt på en stig 20 m från min skogsstuga, 5m från grillplatsen! Och en kasse tomma ölburkar (finska) under min båt.
 

avslutad210712

Gäst
Det var också ett inslag i morgon-tv om detta. Åker inte folk till fjälls för att njuta av naturen? Hur 17 kan man då få för sig att lämna skräp efter sig så där? Vem tror de ska reda upp sk-ten? Jag fattar inte.


Kebnekaise åker man till för att ha gjort något. De allra flesta skiter i naturupplevelsen. Och Naturen
 
Jo människan är en märklig varelse om den inte slänger skräp så vandaliserar man fina rastplatser på många ställen finns det bara kvar en plats som visar att här fanns det en rastplats med bänkar och en fin eldstad? Vissa fina rastplatser har man blivit tvugna och plocka bort på grund av återkommande vandalisering. Märkligt att man far långt ut i naturen och fikar och innan man far så slår man sönder stället????
 
Senast ändrad:
Visst är det för jäv__gt hur det skitas ned i den svenska naturen och det är ju inte bara Sverige som är drabbat av dessa svin. Man har ju sett foton från Mount Everest, m. fl. ställen hur det ser ut där.:(
 
Liknande trådar

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.