Navigeringsproblem Map60c-Metroguide v.6 EU

Hej!

Jag får felmeddelandet "Ruttberäkningsfel: Inga vägar nära startpunkten." när jag vill navigera med hjälp av Metroguide V.6
Har ställt in Låst På Väg i inställningarna och ser att min gps fattat att jag åker på E20 när jag försöker.

Någon som kan hjälpa mig?

//Morgan

fihn; sa:
Hej!

Jag får felmeddelandet "Ruttberäkningsfel: Inga vägar nära startpunkten." när jag vill navigera med hjälp av Metroguide V.6
Har ställt in Låst På Väg i inställningarna och ser att min gps fattat att jag åker på E20 när jag försöker.

//Morgan
Det går inte att köra rutter med Metroguide i Gps:en utan du behöver city select. Du kan dock ruttberäkna på baskartans vägnät, men det är ju inte så detaljerat.

Jag kanske ska tillägga att om man använder sendmap för att ladda in metroguide fungerar ruttberäkningen med vissa begränsningar.
[Ändrat av b_100 2005-09-15 kl 09:53]

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
b_100; sa:
fihn; sa:
Hej!

//Morgan
Det går inte att köra rutter med Metroguide i Gps:en utan du behöver city select. Du kan dock ruttberäkna på baskartans vägnät, men det är ju inte så detaljerat.

Jag kanske ska tillägga att om man använder sendmap för att ladda in metroguide fungerar ruttberäkningen med vissa begränsningar.
[Ändrat av b_100 2005-09-15 kl 09:53]

Kolla tråden
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=34340&pagenumber=1

Jag får intrycket att det enda som skiljer City Select mot Metroguide är autorutt och turn by turn funktionerna.
Är det så att man inte kan navigera med MG i just min Garmin map60c?

[
fihn; sa:
Jag får intrycket att det enda som skiljer City Select mot Metroguide är autorutt och turn by turn funktionerna.
Är det så att man inte kan navigera med MG i just min Garmin map60c?
Ja, det är det "enda" som skiljer, men om du ska ruttplanera är det ju ganska avgörande...

MG fungerar på samma sätt i alla modeller såvitt jag vet.

Men som sagt, använder du sendmap istf Mapsource för att ladda in kartorna hänger ruttfunktionen med...

Begränsningarna är väl att sökning på adresser och sånt inte fungerar över hela kartan, bara över en inladdad bit (den sista, om jag fattat det rätt).

Anders

Anders har fattat rätt inladdad bit ...

Sökning på adresser (och korsningar) fungerar bara på den sista img-filen i SendMap-laddningen. Däremot visas shopping, mat, logi m.m. närmast markören från alla inladdade kartbitar, även om de inte är aktiverade. För att styra på vilken kartbit man vill ha adressfunktionen kan man tillfälligt ändra filnamnet så att första tecknet är en bokstav, t.ex. Z.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips