nån som vet var man kan köpa en symaskin

hej!
letar efter en bra men bilig symaskin för att sy i condura och andra tygprodukter.
ha någon nå tips?
ha de.

Begagnad

Köpte en gammal Husqvarna från tiden dom var helt i metall. Syr sådär fina stygn i tunna tyger men är grymt arbetsvillig i friluftsgrejer. Har hållt över 10 år för mig utan problem

Kostar runt 1000:- på någon symaskinsaffär.

//David

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
kolla tråden om sailrite, där skriver jag tydligt om vad jag tycker. Gamla härken med uråldriga motorer är inte mycket bättre än moderna, tyvärr. Oftast blir det mkt service, men motorn är fortfarande för klen och dålig. Jag har själv börjat så, med gammal helt-i-metall maskin, men nu gått över till industrimaskin.

Vill du verkligen ha en gammal maskin så är blocket ett bra ställe, men lägg till pengar för service.

Köp inte en billig ny plastruska, du kommer bara bli besviken.
Vore jag du skulle jag leta gammla maskiner, lätt att serva, ofta
Robustare konstruktion. Jag använder dagligen en pfaff 332 på skomakeriet
Med den syr jag genom plast, gummi, läder (max3mm), kevlar etc etc.
de brukar dyka upp på loppisar och blocket för ett par tre hundra.

Visst får man skjuta på lite när det bli riktigt tjockt men vilken 220v maskin måste man inte det?
Tänk också på att ju fler funktioner desto tunnare maskindelar och desto mer som kan fallera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips