Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Namn på kajak?
- Trådstartare MarkusF
- Start datum
Endast på hemmabyggen
Ja, den jag byggt själv har namnet Orca, efter späckhuggare (Orcinus orca). Min egenbyggda kanadensare heter Arctica efter storlom (Gavia arctica). Båda uppkallade efter djur som lever i de vatten respektive båt är gjord för.
Plastbaljan heter dock inget, förutom Baffin Island.
Ja, den jag byggt själv har namnet Orca, efter späckhuggare (Orcinus orca). Min egenbyggda kanadensare heter Arctica efter storlom (Gavia arctica). Båda uppkallade efter djur som lever i de vatten respektive båt är gjord för.
Plastbaljan heter dock inget, förutom Baffin Island.
Min första
egna kajak är en Lisa som jag köpte 1982 och dekorerade med alfåglar. Namnet på sidan är Clangula som är en del av alfågelns latinska namn Clangula Hyemalis.
Yoo-a-kimens dekor har jag modifierat lite med en profilbild av en tordmule i fören. Har ingen detaljbild på den just nu men man skymtar fören längst till vänster på den undre bilden.
Thure
egna kajak är en Lisa som jag köpte 1982 och dekorerade med alfåglar. Namnet på sidan är Clangula som är en del av alfågelns latinska namn Clangula Hyemalis.
Yoo-a-kimens dekor har jag modifierat lite med en profilbild av en tordmule i fören. Har ingen detaljbild på den just nu men man skymtar fören längst till vänster på den undre bilden.
Thure
Bilagor
Senast ändrad:
Min frus SOF heter "Tinna II" (lite ÅsaNisse). Min black pearl jag byggde i år heter inget mer än så. De köpta heter som de gjorde när vi adopterade dem, wind (505) och Greenland (T).
Men jag har ingen båttradition så varken jag eller båtarna saknar nog egna (unika) namn.
Men jag har ingen båttradition så varken jag eller båtarna saknar nog egna (unika) namn.
Bilagor
Aktuellt
ANNONS
Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig
Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.
En kompis kallade min kajak Separett en gång sen har det delvis fastnat. Kan bero på att den är mörkbrun med gult fördäck...
vi har 2 gamla kiwi som bara står å skräpar. en gul å en grön. dom kallar min tjej för gurkan å bananen.
min mangofärgade yukon kallar vi för mongokajaken.
seayak 520ns öknamn är U-båten. den har ju som ett torn där sittbrunnen är. så den ser verkligen ut som en ubåt.
dom övriga kallas ingenting annat än vad dom är. typ röd yukon, röd kodiak osv...
min mangofärgade yukon kallar vi för mongokajaken.
seayak 520ns öknamn är U-båten. den har ju som ett torn där sittbrunnen är. så den ser verkligen ut som en ubåt.
dom övriga kallas ingenting annat än vad dom är. typ röd yukon, röd kodiak osv...
Liknande trådar
- Svar
- 6
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 0
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 14
- Visningar