Nammatj3 haveri

Serienummer

Seriemummer finns att finna på en liten skinnetikett som sitter inne i tältet (i absiden på GT). Jag har själv ett Nammatj 3 GT anno 2003 och kollade med HB. Nemas problemas med stängerna enligt dom.
 

Guest

Gäst
Nammatj...Nammatj...

Jag har haft liknande brott på Keron 2, men det var ca 12 år sedan.
Nu vill jag höra lite erfarenheter av Hillebergs kupoltält Tarra och Staika innan jag går och köper något. Hur stormsäkra är de tälten jämfört med tunneltälten. Hör av er ägare av Tarra och Staika, har haft några haverier av olika slag ???
 

avslutad210712

Gäst
Re: Nammatj...Nammatj...

mjärdsjön; sa:
Jag har haft liknande brott på Keron 2, men det var ca 12 år sedan.
Nu vill jag höra lite erfarenheter av Hillebergs kupoltält Tarra och Staika innan jag går och köper något. Hur stormsäkra är de tälten jämfört med tunneltälten. Hör av er ägare av Tarra och Staika, har haft några haverier av olika slag ???

Kan inte jämföra med tunneltält eftersom jag gått från ett över 20 år gammalt pyramidtält till ett staika i våras. Har haft några hårda nätter i sommar och bland annat en rent ut för j**lig natt i ingången till lapp-porten veckan efter midsommar. Staikat stod dock pall utan problem så känslan jag har är att det tål ordentligt med vind.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
almkvist Nammatj2 GT el Nammatj3 Bo och sova 20

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.