Nallo 2 GT +paddling

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Men står det 4300kr, så är det väl det som gäller? Har dom skrivit fel så e det nog inte så mycket dom kan göra! Eller?

Tordenvik; sa:
Men står det 4300kr, så är det väl det som gäller? Har dom skrivit fel så e det nog inte så mycket dom kan göra! Eller?

Alla affärer skriver ut "vid skrivfel, tryckfel eller liknande" blabla. Så står det 4300 är det inte säkert att du kommer ut med tältet i handen till det priset tyvärr. Annars hade man fått handla varor till rätt schyssta priser ;)

// Jocke

Tordenvik; sa:
Jag har beställt tältet nu! Priset 4300!!

Jag köpte mitt Nallo 2 GT för 2 veckor sedan. Bilden på tältet på Outlet:s hemsida är inte ett Nallo GT av senaste modell. Den stora ventilen på absiden som ska ventilera bort fukten saknas helt? Öppningen med den rundade dragkedjan är heller inte enligt mitt tält.

Utförsäljning av gammal modell? Det går heller inte att välja 3 eller 4 GT. Är man inte nöjd kan man dock alltid retunera och få pengarna tillbaka.
Det vore iallafall kul om du fick rätt modell för 4300:-. Håller tummarna!

/Janne

Jaha då fick man det bekräftat via mail. Att det är 2005 års modell och inte den senaste!
Så jävla dåligt att dom inte skriver det! Tänkte väl att det var för bra för att vara sant!

Jag som också gjorde en beställning av det. Fast jag har inte fått någon bekräftelse på själva beställningen, bara sett det i kontot. Står än så länge inte att det är gamla modellen.

Men då har jag en fråga om den.
Vilka är skillnaderna på gamla och nya modellen? Var det några stora problem med den gamla? 4300 kr istället för 5950 kr kan ju vara värt en del.

Tacksam för snabbt svar om någon vet.

Diar; sa:
Vilka är skillnaderna på gamla och nya modellen? Var det några stora problem med den gamla? 4300 kr istället för 5950 kr kan ju vara värt en del.

Tacksam för snabbt svar om någon vet.

Den nya modellen har bättre ventilation. Struten på absiden och öppningen i fotändan på tältet. Det nya modellen är något tyngre.
Prisvärt? Det avgör du själv.

/Janne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips