Några tips för utepremiär i Stockholmstrakten?

Jag bara måste ut och klättra på riktigt! K2 i all ära, men nu är det dags att dra ut och köra några episka repor... Jag och min reppartner kör helst trad, men sport går bra det också. Jag tror vi grejar rätt mycket väta, men ju mindre desto bättre.

Tips på "tidiga" klippor, eller rapporter från egna premiärer mottages tacksamt.

Mats

Kom igen nu!

Någon med tips?

Ok, i morgon kommer med största sannolikhet en rapport från Runsa. Antagligen kommer vi bli tragiskt blöta och kalla...

Mats

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Om du vill ha en torr vägg kan jag tipsa om att inte åka till häggsta iaf. Men uppdatera gärna tråden om du hittar ngt fint (dvs torrt).

..........längtar........

Jag längtar också efter lite uteklättring. Kommer hålla koll på denna tråd med spänning. Har för mig att står ganska bra i Sthlmsföraren vilka klippor som torkar snabbt.

Rapport

Hoppas att det ser bra ut vid runsa, vi e saligt sugna på den väggen! e på väg till karlberg nu o väggen vid spåret, hoppas den e något att ha... kommer väl in med en rapport om den senare hoppas ja. piz

Runsa snustorrt!

Vampyren: snustorr

PimPim: ett blött grepp, gick bra ändå

Dubbeldiedret: snustorr (lite snö bakom standplatstallen, och en "toppdriva" att sitta i och säkra upp andreman på toppen...)

Ricks crack: gjorde vi inte, men såg hyfsat torr ut

ta med ett liggunderlag eller liknande för att stå på och lägga grejor när man rackar på. Vi kollade inte Flugväggen.

Klart över förväntan!

Ser fram emot fler rapporter,
Mats

Tack för tipset om Runsa! Så här såg det ut igår den 16:e mars:

vMuoxcFND.jpg

/K

Rapport från Noret

Kom precis hem från en tur ut till Noret på Tyresö-halvön.

Jättefint, soligt väder men smältvattnet fullkomligt forsar ner från klippan.

Den vänstra delan av Röda Lacket väggen var torr. Från leden Medlut till och med Ebbe var klippan helt torr och det var som att klättra där en sommardag. Superfint om du gillar att klättra bultade 5'a leder! Resten är dyngsurt, tyvärr.

Vi klättrade det lilla som gick, sen blev det en krälning genom grottan och fika i solen som avslutning. Inte helt otrevligt även om man hade hoppats på mer klättring.

Knappast snustorrt i Runsa

Jag var i Runsa idag. Smältvattnet forsade längs klippan. Vampyren var blöt, men klätterbar. Resten var helt enkelt pisseblött. Men vädret var fint och solen sken :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips