Några dagar i Abisko

Jag skall tillbringa tre dagar i Abisko. Tänkte gå några kilometer och upprätta ett basläger för dagsutflykter. Nu undrar jag om ni har tips på var jag kan slå upp mitt tält. Gärna vid någon sjö eller vattendrag. Vad jag förstår får man inte tälta i nationalparken? Alla tips på fina baslägerplatser mottages tacksamt.
Jag utgår altså från turiststationen och tänker gå några km.

Senast ändrad:

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Frippes fall! Ta liften upp och följ kanten på Gorsavagge. Perfekt utgångspunkt för flera dagsturer. Är du dessutom där runt den 10 juli har du chansen att få möta "Frippe" i egen hög (nåja) person.

:) HåkanF

Frippes fall! Ta liften upp och följ kanten på Gorsavagge. Perfekt utgångspunkt för flera dagsturer. Är du dessutom där runt den 10 juli har du chansen att få möta "Frippe" i egen hög (nåja) person.

:) HåkanF

Tackar! Låter ju lockande efter alla trådar här om Frippes fall :)

Ta linbanan upp på Nuolja, följ leden in mot Korsavagge, tälta vid bron över Korsajokka (just utanför nationalparken)
Dagsturer till Korsajökeln, Frippes fall, Låktastugan

/M

Finns kanonfina tältplatser i andra änden av Lapportsdalen och själva lapporten är rätt snygg från andra hållet också.

Nissoncorru

Nu har jag inte tältat där men varför inte, precis som ojm säger är det jättefint även från andra hållet. Men ett annat förslag är att gå upp på Nissoncorru från Nissonvagge

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips