Något onödigt som ger vandringen guldkant

Tar alltid med mig Cola zero burkar så jag kan dricka 1-2 per dag. Lägger det i en nätpåse och lägger i mitt lilla mini ankare och kastar ut i havet. Blir alltid riktigt kall cola till middag och efterätt!

Sen så tar jag alltid med mig mitt favorit lösgodis. Brukar även ta kungsörnens chokladkaka mix som jag gräddar på köket. Fan vad gott det blir.
 

Bilagor

  • IMG_1946.jpg
    IMG_1946.jpg
    61.8 KB · Visningar: 799
Hur fanken kyler ni drajan? Jag gör det på dagstur ibland men då har jag shaker och is i thrrmos med. Det smakar ju sådär halvbra om det inte är iskallt...

Det där går ju och lösa genom att köra gastuben upp och ner och få ut kall butan i vätskeform i nått helst isolerat kärl och kyla drickat med.

Eller kylspray.

Vätskan är väl en -50
 
Tar alltid med mig Cola zero burkar så jag kan dricka 1-2 per dag. Lägger det i en nätpåse och lägger i mitt lilla mini ankare och kastar ut i havet. Blir alltid riktigt kall cola till middag och efterätt!.

Visst så kan kyla även draja men man kan dricka den okyld utan problem. Det är en mental omställning bara, som att acceptera att man inte sitter på en stol när man äter.

Sen undrar jag vad vandrarna säger om att ta med ett litet ankare? ;)

thomas
 
Ankare?
Bløt en socka, dra den øver Cola-burken, hæng upp allt. Førångningen av fukten kyler burken!

/p-a
PS. Ursækta de konstiga bokstæverna men sitter i Trondheim. DS.
 
Riktig parmesanost och ett minirivjärn. Förhöjer i stort sett all mat.
Parmesanen klarar sig rätt bra utan kyla. Jag är dock tyvärr sällan ute på längre turer så jag vet inte hur den mår efter en vecka i ryggan.
 
Förutom den obligatoriska drickan som redan nämnts har jag med en liten radio i storlek stort cigarettpaket. Samma modell som Monsen har i en av sina filmer :) Riktigt mysigt att ibland ligga och lyssna, bra sällskap på ensamturer.
 
En bok eller korsord tycker jag är kanon. Många gånger har jag inte ens rört dem men för regniga dagar är korsord toppen.
 
En "stearinljus-tältlampa" brukar jag fästa i tälttaket vid höstvandring och på skidturer. Förutom ljus och värme äter den kondens, och har högre mysfaktor än pannlampans vita sken, så helt onödig kanske den inte är.

"31" Ska inte sexpacket sitta på magen? ; )
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.