Någon som testat Primus Vidar?

Hej!

Jag har hittar i princip inga recensioner på Primus Vidar som är en liten gasolgrill för ca 800 spänn. Enda jag hittat var nöjd men tyckte att den var lite jobbig att rengöra i fält.

Någon som testat eller känner nån som känner nån som...

http://www.primus.se/Templates/Pages/Product.aspx?ItemId=87684

440010_Vidar-BBQ_new_400x400.jpg

vad jag förstår så drivs de av CP-250 tuber (cassette gas) och dessa köper man klart billigast på biltema med 4 flaskor för 60:- (art.nr 17-595) om jag mins rätt.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det blir en stark trea för den där:

PLUS:
Smidig och enkel setup, går snabbt att komma igång.
Relativt enkel rengöring men det är plus att ha tillgång till stor diskho eller vattendrag.
Kanon att snabbt kunna reglera värmen med en steglös ratt.
Det ryms ganska mycket på "stekhällen".

MINUS:
Största är väl känslan av gasolstekpanna kontra kolgrillat.
Den känns lite smäckigare än vad den ser ut som på bild (luckstängningen för gasflaskan hålls inte stängd och jag fick själv vålda/bända brännaren på plats).

Jag är ändå klart nöjd och den kommer att få följa med i bil och liknande. Den är väl stor att ha med i kajak (måste nog surras på däck i så fall). För stor och tung för vandring men kvällgrillning på klippor eller stränder man når med bil är perfekt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips