Någon som kan hjälpa mig

Jag köpte en Fjällräven sovsäck på Tradera nyligen, den saknar ”fodral” och ingen information alls finns på säcken, kanske någon känner igen den o vet om jag vågar ge mig ut i minusgrader?
den är ca 210 lång inkl huvan, känns väldigt varm , väger 1230 g
221A9338-FF95-4E81-BBBA-3BC23469C11C.png78D02653-DCE5-4E22-BEE9-B2ED1E1623C4.pngB3035671-31E9-4214-B1DC-EFBFD0232153.pngE3F03689-9B0D-43CF-BA50-67A930984568.png

Ser ut som en Fjällräven Abisko av någon modell. Förmodligen avsedd för de varmaste månaderna på året, kanske höst och vår också, då den verkar rätt så tunn. En vintersovsäck ska vara betydligt tjockare och fluffigare än denna för att binda luft för isolering. Kanske om du trär den över en annan sovsäck. Om du ska sova ute i minusgrader.
Är mitt råd.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Tack 👍🏼 Den är bra mkt ”fluffigare” än min Haglöfs Zlumber performance 3. Får ta med mig båda två ut i tältet då 👍🏼

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips