NÅGON ATT KÖPA SKOR IHOP MED

MIN VÄNSTRA FOT HAR STORLEK CIRKA 43 OCH HÖGER CIRKA 44. SÖKER NÅGON SOM HAR SAMMA PROBLEM FAST OMVÄNT STORLEKSFÖRHÅLLANDE. VI KÖPER TVÅ PAR LIKADANA SKOR OCH "DELAR".

Om du ritar av dina fötter och skickar till Lundhags så skräddarsyr de ett par skor till jsut dina fötter. Jag har även för mig att Jörnkängan gör samma sak.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
langby; sa:
Om du ritar av dina fötter och skickar till Lundhags så skräddarsyr de ett par skor till jsut dina fötter. Jag har även för mig att Jörnkängan gör samma sak.
Funkar det även om man vill ha ett par Salomon? ;)
Problemet torde vara mer generellt än för bara regelrätta blötkängor...

Du har tur, vanligtvis är vänstra foten större. jag har samma problem, men bara en halvstorleks skilnad och dessutom har jag större fötter än dig. Hoppas att du hittar någon så du slipper fula och dyra lundhagsskor.... ;)

Med lite sämre moral så kan man nog köpa skor av olika storlek i affären, bara att prova olika storlekar och sedan lägga ner rätt i kartongen.

KLAGER; sa:
Med lite sämre moral så kan man nog köpa skor av olika storlek i affären, bara att prova olika storlekar och sedan lägga ner rätt i kartongen.
Kanske inte något man vill uppmuintra till? :/

Nåja, om du vet vilken/vilka storlekar du behöver kasnke du kan höra av dig till tillverkaren och se om de kan fixa det. Säg att du ringer de på Haglöfs (svårare med Salomon kanske), de borde ju kunna fixa något sådant. Värt ett försök iaf.

Tack för svaret! Ska höra med Jörn, Lundhags är ju lite grova.// Torbjörn
[Ändrat av torols 2006-01-20 kl 17:02]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips