NÅGON ATT KÖPA SKOR IHOP MED

MIN VÄNSTRA FOT HAR STORLEK CIRKA 43 OCH HÖGER CIRKA 44. SÖKER NÅGON SOM HAR SAMMA PROBLEM FAST OMVÄNT STORLEKSFÖRHÅLLANDE. VI KÖPER TVÅ PAR LIKADANA SKOR OCH "DELAR".

Om du ritar av dina fötter och skickar till Lundhags så skräddarsyr de ett par skor till jsut dina fötter. Jag har även för mig att Jörnkängan gör samma sak.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
langby; sa:
Om du ritar av dina fötter och skickar till Lundhags så skräddarsyr de ett par skor till jsut dina fötter. Jag har även för mig att Jörnkängan gör samma sak.
Funkar det även om man vill ha ett par Salomon? ;)
Problemet torde vara mer generellt än för bara regelrätta blötkängor...

Du har tur, vanligtvis är vänstra foten större. jag har samma problem, men bara en halvstorleks skilnad och dessutom har jag större fötter än dig. Hoppas att du hittar någon så du slipper fula och dyra lundhagsskor.... ;)

Med lite sämre moral så kan man nog köpa skor av olika storlek i affären, bara att prova olika storlekar och sedan lägga ner rätt i kartongen.

KLAGER; sa:
Med lite sämre moral så kan man nog köpa skor av olika storlek i affären, bara att prova olika storlekar och sedan lägga ner rätt i kartongen.
Kanske inte något man vill uppmuintra till? :/

Nåja, om du vet vilken/vilka storlekar du behöver kasnke du kan höra av dig till tillverkaren och se om de kan fixa det. Säg att du ringer de på Haglöfs (svårare med Salomon kanske), de borde ju kunna fixa något sådant. Värt ett försök iaf.

Tack för svaret! Ska höra med Jörn, Lundhags är ju lite grova.// Torbjörn
[Ändrat av torols 2006-01-20 kl 17:02]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips