Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
När slutar algblomningen?
- Trådstartare jamo
- Start datum
Hm, var det möjligen du som kom i en röd Prijon strax norr om Västerhamn?
Det läbbiga i vattnet var längre ut igår nästan enbart söder om Landsort, och kom långt in under dagen idag. Gråaktigt "skräp" som i varierande koncentration finns i vattnet, och gör att man blir allt annat än badsugen.
Det läbbiga i vattnet var längre ut igår nästan enbart söder om Landsort, och kom långt in under dagen idag. Gråaktigt "skräp" som i varierande koncentration finns i vattnet, och gör att man blir allt annat än badsugen.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
algfritt!
kalmarsund och misterhults skärgård är algfritt och lika tyst och öde som alltid...
kalmarsund och misterhults skärgård är algfritt och lika tyst och öde som alltid...
Näe tyvärr, min fäll-kajak är grön-gul, dvs ganska ful..Och har en krycka på fördäck.. Paddlar du ofta i det området?
Nja,
Jag paddlar vid Landsort/Askö/(Stendörren) kanske 2-3 ggr per år eller något mer. Det var första besöket på Öja i år faktiskt. Jag gillar kanske ännu mer att paddla där på vintern, men Landsort är ju å andra sidan inte rikitgt som Sandhamn på semestern heller...
Badtemperaturen var helt OK, och som sagt, fortfarande på lördagen var nästan hela västra sidan av Öja algfritt.
Jag och tjejen stävade f ö fram i en vit Extreme resp Commander.
Tyvärr håller nog algblommningen på så länge det är tillräckligt varmt i vattnet ... och nu är det varmt. Frisk vind kan visserligen flytta algbältena, röra till dem och sprida ut dem ... men slut på dem kommer inte innan vattnet kyls av.
Jag var själv och paddlade mellan Askö och Lacka i helgen. Fritt från alger vid fågelskyddsområdet på öarna ut mot havet norr om Lacka medan det låg strängar med alger bara något hundratal meter längre in. In emot Källvik var det ganska grötigt bitvis. Trist!
Jag var själv och paddlade mellan Askö och Lacka i helgen. Fritt från alger vid fågelskyddsområdet på öarna ut mot havet norr om Lacka medan det låg strängar med alger bara något hundratal meter längre in. In emot Källvik var det ganska grötigt bitvis. Trist!
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg