när kan man senast vandra nikka - abisko?

Bara för att förtydliga vad som redan sagts i tråden så går årets sista buss mellan Nikkaluokta och Kiruna den 23 september.

Är du säker på det? Är det inte sista dagen för sommartrafiken med 3 turer per dag..? Har själv åkt senare än så, och det bor ju människor längs hela sträckan, så det skulle vara lite sensation om de nu har lagt ner...

Jag skulle dubbelkolla med länstrafiken innan jag gav upp (de är sega med tabellerna ibland)..,

//J

avslutad210712

Gäst
Är du säker på det? Är det inte sista dagen för sommartrafiken med 3 turer per dag..? Har själv åkt senare än så, och det bor ju människor längs hela sträckan, så det skulle vara lite sensation om de nu har lagt ner...

Jag skulle dubbelkolla med länstrafiken innan jag gav upp (de är sega med tabellerna ibland)..,

//J

Länstrafiken har en egen sökmotor på www.ltnbd.se. Om man lägger in en resa mellan Kiruna och Nikkaluokta där på datumen 20121001 och 20121002 efter klockan 05:00 får man till svar

------------------------------------
Felmeddelande
Ingen resa kunde hittas. Det kan bero på att någon av de hållplatser du angav är felaktig, eller att ingen trafik finns i det valda utbudet.
Kontrollera med hållplatstidtabellen för Kiruna busstation och Nikkaluokta fjällanläggning (Gällivare kn) om en resa är möjlig

Tack.

Felkod: H890
----------------------------------------

Så kolla med länstrafiken per telefon men utgå från att det inte går några turer överhuvudtaget

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips