Mysig liten promenad i Sarek utan för säsong

Tack för en underhållande film! Man blir imponerad av ert fantastiskt goda humör trots motgångarna. Själv hade jag nog deppat ihop rätt snart! Och dessutom frusit rejält........

Hälsn Pelle
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
En djärv idé - och lite chanstagning. Men det gör ju livet mera spännande. Fjället kan vara överraskande och oberäkneligt vilket ert lilla äventyr visar, mycket pedagogiskt! Det viktiga är att vara förberedd och beredd att ändra sina planer, och det var ju ni. Det var bara en gång i filmen jag blev lite orolig, nämligen när jag såg hur mycket snö ni hade på tältet. Men ni hade väl fungerande ventilation högt uppe.
 
Tack för en underhållande film! Man blir imponerad av ert fantastiskt goda humör trots motgångarna. Själv hade jag nog deppat ihop rätt snart! Och dessutom frusit rejält........

Henrik och jag är mycket bra vänner och båda nästan alltid vid bra humör. Så det var egentligen aldrig svårt att hålla humöret högt.
Det hjälper också rejält, att man är två. Så håller man själv på att dippa ner, tar den andra över och vänder situationen till nått bra. :)

En djärv idé - och lite chanstagning. Men det gör ju livet mera spännande. Fjället kan vara överraskande och oberäkneligt vilket ert lilla äventyr visar, mycket pedagogiskt! Det viktiga är att vara förberedd och beredd att ändra sina planer, och det var ju ni. Det var bara en gång i filmen jag blev lite orolig, nämligen när jag såg hur mycket snö ni hade på tältet. Men ni hade väl fungerande ventilation högt uppe.

Det är ju alltid lite roligare att göra lite äventyr ur sin vandretur ;) Tältet var nog inte särskild lämpad till vinter, men det var bara ena natten det var ett problem, då där kom blöt snö och där var ingen vind. Annars gick det bra tycker jag :) Ventilationen funkade bäst när det blåste mycket. Vi hade lite kondensproblem alla nätterna förutom första.

Det där är fotoväder på hög nivå. Jag hade skrikit av lycka :-D

Det var sjukt vackert! :D
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.