Myggläge i Abisko

Hej! Jag, flickvän och hund ska ut på en tur i Abisko nu i slutet av juli, är det någon som har kolla på hur mygg-situationen ser ut? Kan det vara mer värt att vänta en vecka? Tack på förhand!

Kom igen. Kan ingen svara på detta. Nyfiken själv då jag skall till samma område nästa vecka.

Bryr mig visserligen inte så mycket om mygg eftersom det inte brukar attackera mig så mycket. (Undra hur man skall tolka det? Dåliga blodvärden?) Men det är kul att veta.

Kul även att veta lite om hur det står till med olika vad i trakterna, vattenmängd etc.

Det enda man vet med bestämdhet är att det finns mygg, och ganska gott om dessa normalt nere i björkskogen kring Abisko den här tiden på året. Hur sedan dagssituationen ser ut hänger helt på temperatur och vind;)

avslutad210712

Gäst
Gick hem mellan Alesjaure och Abisko och visst fanns det en hel del mygg. Faktiskt en hel del och även

Bromsar
Blindingar
Hästflugor
Knott
Svirron

Men inte alltid och inte överallt och inte hela tiden men när de fanns så var de väldigt väldigt många

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips