Myggigt vid Offerhällan?

Hade tänkt åka till Stetind och Lofoten nästa vecka, men vädret ser inte lysande ut. Vi har länge sneglat på Offerhällan, och det känns som ett vettigt alternativ just nu i alla fall... Frågan gäller hur det ser ut med mygg så här års? Jag är själv inte överdriten känslig, men det är ett par grabbar till som ska med som är lite mer tunnhudade. Har också hört talas om att det brunnit i området i år, och att någon tyckt att det såg ut att ha startat pga spridning från eldstaden vid vindskyddet. Har någon mer info?

Jag kan inte svara för nu men mitten av juli (2010) var det olydligt för vår del och vi drog vidare med svansen mellan benen.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Kanske bör frågan ställas på borrbult.nu eller så. Det skiljer alltid lte från år till år med myggorna, och nu känns det som att det börja bli lite sent för dem, men jag är dålig på södra norrland så fråga på borrbult eller om det finns nåt annat med lite locals.

Jag råkade själv välja rätt vecka (vecka 32/33) i Lofoten verkar det; en vecka och inte en regndroppe, samt tre av dagarna med helt blå himmel. Det var nästan för bra...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips