Myggigt vid Offerhällan?

Hade tänkt åka till Stetind och Lofoten nästa vecka, men vädret ser inte lysande ut. Vi har länge sneglat på Offerhällan, och det känns som ett vettigt alternativ just nu i alla fall... Frågan gäller hur det ser ut med mygg så här års? Jag är själv inte överdriten känslig, men det är ett par grabbar till som ska med som är lite mer tunnhudade. Har också hört talas om att det brunnit i området i år, och att någon tyckt att det såg ut att ha startat pga spridning från eldstaden vid vindskyddet. Har någon mer info?

Jag kan inte svara för nu men mitten av juli (2010) var det olydligt för vår del och vi drog vidare med svansen mellan benen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kanske bör frågan ställas på borrbult.nu eller så. Det skiljer alltid lte från år till år med myggorna, och nu känns det som att det börja bli lite sent för dem, men jag är dålig på södra norrland så fråga på borrbult eller om det finns nåt annat med lite locals.

Jag råkade själv välja rätt vecka (vecka 32/33) i Lofoten verkar det; en vecka och inte en regndroppe, samt tre av dagarna med helt blå himmel. Det var nästan för bra...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips