mygg jämtjandstriangeln

Någon som nyss gått triangeln å ha koll på myggtätheten? Vi ska gå till helgen som kommer 14/8-18/8
frugan å jag

Jag gick i augusti förra året och har inget minne av att det var myggigt :)
(det var ju förstås inte nyss, men bättre än inget)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag kom hem med nattåget imorse och jag kan meddela att jag knappt har sett 1 mygga. De få jag såg var vid björkskogen vid storulvån, och de kunde jag räkna på mina 10 fingrar. Vi hade både dåligt väder och superfint väder med sol och vindstilla, och myggorna lös hela tiden med sin frånvaro. Detsamma gäller med övriga plågoandrar såsom knott och bromsar.

Dock så kan läget ha hunnit ändrats fram tills att ni skall dit.

Bor i Åre och så här lite mygg och knott vette gudana om man upplevt häri västjämtland. Det va en hel strax efter midsommar men sen har de nog inte pallat värmen precis som oss övriga jämtar.

I början av juli var det hyfsat med mygg men nu verkar de ha flytt värmen. Mitten av aug i Jämtland brukar det vara rätt lugnt och i år nog extra lugnt.

Vi gick upp till Blåhammaren för nån vecka sen och vi såg inte en mygga heller. Brukar aldrig besväras av dem iofs men i år var det verkligen dött.

Rapport från Lunndörren...

Kom hem från Lunndörrsområdet igår...knappt några 6 benta flygfän alls...hyffsat gott om fågel däremot :)

// Pzon ..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips