Multiverktyg för fjällvandring?

Billiga Lethermans.....

Gå in och kolla på komplett.se Säljer letherman knivar till nästan halva priset, Wave kostar tex 795:- charge xti 995:-

Kolla under verktygs menyn...... lycka till

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Nu är det gjort!

Har nu införskaffat mig en Victorinox Classic SD och en Swiss-Tech Micro-Tech 6-in-1!!

En nackdel med Micro-Tech-verktyget, är nog att den mer är gjord för mekaniska prylar och inte skapad direkt för friluftsliv. Men tror ändå det är ett bra val! :)

Om man jämför den låga vikten på mina prylar med ett vanligt multiverktyg, så tror jag att jag har gjort ett bra val. :cool:

Med tanke på den höga vikten på dagens vandringsryggsäckar, så blir det Ultra-Light på all annan utrustning som jag nyinförskaffar mig.

//Gustav\\

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips