MTB på lofoten?

Ska iväg och klättra ett par veckor med några polare på lofoten och vi funderar på om det är värt att plocka med sig hojarna. Vad tror ni? Har själv inte varit där förut.

Annika

Några mil söder om Narvik strax innan färjan över Tysfjorden finns en fantastisk stor slät berghäll, dock brant men cykelbar. Har tänkt cykla denna sedan många år men har ännu inte tagit mig dit med cykel. Men ska någon gång....
Utemagasinet hade en artikel om denna häll för X antal år sedan.

/Henrik

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Mtb på Lofoten

Hej!
har spenderat två somrar på Lofoten. Första släpade vi naivt upp tre hojar bara för att inse att det inte finns NÅGON cykling av värde alls. Att det kan skilja så mycket på Lofoten och fastlandet...
Nej, plocka med ett extra kilsätt, friendssätt och regnkläder istället!
Ha´t kul,

Björn

hensa; sa:
Några mil söder om Narvik strax innan färjan över Tysfjorden finns en fantastisk stor slät berghäll, dock brant men cykelbar. Har tänkt cykla denna sedan många år men har ännu inte tagit mig dit med cykel. Men ska någon gång....
Utemagasinet hade en artikel om denna häll för X antal år sedan.

/Henrik

det stället hette E-fjorden va?! kan ha att göra med E-6an... vad vet jag! =)

jag tror det var i nummer 5 ifjol den artikeln var med! men då åkte de väl skateboard? jag kommer ihåg att jag frågade dem något om den!

jag vill också dit mer än gärna... sommarn kanske (i wish..)

det tror jag är en höjdare! därifrån har man väl inte många mil till lofoten heller?

landvägssyckel på Lofoten

På Lofoten är det bättre att ha en landsvägshoj då det finns väldigt få ikke asfalterade vägar. Offroad är för de mesta omöjligt. Ca 60 grader lutning på fjällsidorna. Åk till Vesterålen om det är högsäsong på Lofoten.. Tusentals tyska husbilar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips