Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ska iväg och klättra ett par veckor med några polare på lofoten och vi funderar på om det är värt att plocka med sig hojarna. Vad tror ni? Har själv inte varit där förut.
Några mil söder om Narvik strax innan färjan över Tysfjorden finns en fantastisk stor slät berghäll, dock brant men cykelbar. Har tänkt cykla denna sedan många år men har ännu inte tagit mig dit med cykel. Men ska någon gång....
Utemagasinet hade en artikel om denna häll för X antal år sedan.
Hej!
har spenderat två somrar på Lofoten. Första släpade vi naivt upp tre hojar bara för att inse att det inte finns NÅGON cykling av värde alls. Att det kan skilja så mycket på Lofoten och fastlandet...
Nej, plocka med ett extra kilsätt, friendssätt och regnkläder istället!
Ha´t kul,
Några mil söder om Narvik strax innan färjan över Tysfjorden finns en fantastisk stor slät berghäll, dock brant men cykelbar. Har tänkt cykla denna sedan många år men har ännu inte tagit mig dit med cykel. Men ska någon gång....
Utemagasinet hade en artikel om denna häll för X antal år sedan.
På Lofoten är det bättre att ha en landsvägshoj då det finns väldigt få ikke asfalterade vägar. Offroad är för de mesta omöjligt. Ca 60 grader lutning på fjällsidorna. Åk till Vesterålen om det är högsäsong på Lofoten.. Tusentals tyska husbilar.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...