MTB försäkring??

Hej!

Jag är en som undrar om det är någon som vet någon försäkring som lämpar sig för MTB-cykling?

Jag vill ha en försäkring som täcker skador som kan uppstå, tex knäckt ram, i samband med att cykeln andvänds till det den är byggd för.

Är det någon som vet något om detta är jag väldigt tacksam om ni delar med er av detta.

ringa

Varför inte ringa Skandia eller Folksam och fråga.
Jag måste själv göra det men tror det täcks av min hemförsäkring.
Thomas.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Försäkringar är ett j-vla skit...

Jag for över styret efter 29 mil av vätternrundan för några år sedan (åkte då på min MTB). Fick lov att byta båda hjulen, styret, sadel, sadelstolpe mm
Tänkte att detta måste ju försäkringen täcka. Hörde först med vätternrundan, men deras försäkring gällde bara personskador. Då ringde jag TryggHansa (där hade jag då min hemförsäkring). Dom sa att det nog skulle gå att få ersättning, dom skulle bara kolla lite. Efter en stund återkom dom och sa att cyklar är undantagna i någon specialklausul bla bla.
Det går nog att försäkra cykeln men då kostar det nog skjortan så det är bättre att låta bli! Bättre att spara pengarna och lägga dom på en ny cykel om det visar sig behövas...
Jag försöker skippa alla försäkringar nuförtiden. Dom kostar mer än dom smakar!!!

tja..

Kanske det men om den inte e för dyr. Jag kan ju skriva vad jag kom fram till när jag har ringt.
Thomas.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips