Mountain Equipment Glacier 500

Hallå!
Funderar på att köpa denna sovsäck då den verkar passa mina behov perfekt!

Har någon erfarenhet om denna sovsäck vore jag väldigt tacksam om ni delade mer er av dom!

Mvh / Karl Karlström

Nu har jag inte en 500 utan en 300 men..men...
Din har +2 comfort och min +7
I tält på sommaren med mellan +4-+10 så har den vart helt perfekt, varmare än så blir det för mig lite för hot. Men i vindskydd så behöver jag ett skydd för säcken för den är väldigt tunn i botten och drar som tusan och den saknar halskrage så den är gjord för tältning tycker jag.

Nu vet jag inte hur du ska använda den.
Annars är jag mycket nöjd..... tar liten plats och väger inte mycket.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Allright, jag skulle vilja använda min lite allround på vår, sommar och höst!
Men tack för informationen iaf!

Allright, jag skulle vilja använda min lite allround på vår, sommar och höst!

Jo de va min tanke också men min är i varmaste laget på sommaren och lite kall på Vintern.
Men med sovsäcksöverdrag tror jag att jag klarar vår o höst i vindskydd.
Sov nyår i vindskydd med en jacka över säcken och minus 6 grader ..... JA jag frös........
Har du ingen du känner som har liknande tempgränser på sin säck så att du kan prova?

Är ni som köpt Glacier 500 nöjda?
Jag har i dagsläget en ME Marathon 300 XL som börjar bli lite sliten och tänkte skaffa en ny och har nästan bestämt mig för en ME Glacier 500 XL....

Hej

Jag har en ME Glacier 500 sedan 8 år tillbaka. Har använt den framförallt för fjällvandring under sommaren och tidig höst. Tycker att säcken håller bra kvalite och temperaturmässigt håller den vad den lovar. Själv är jag inte så himla varm av mig men tycker att den fungerat alldelse utmärkt ner mot noll grader och någon minusgrad.

//Jimmy

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips