Mora 2000 kommer att finnas kvar

Med anledning av vad jag läst här och på andra ställen på nätet (ja, det visade sig finnas annat på nätet också). Ställde denna fråga till Mora of Sweden via deras hemsida.

Har läst på nätet att ni skall upphöra med produktionen av Mora 2000. Stämmer det?

Och idag fanns svaret i min mailbox:

Hej Joakim!

Nej, den informationen är nog fel. Kniven är mycket efterfrågad och har många användningsområden.Däremot kommer en del andra produkter att utgå eller ersättas.

De knivar du ser på vår hemsida www.moraofsweden.se hör till vårt standardsortiment och kommer att uppdateras kontinuerligt.

Tack för ditt e-mail och ditt intresse för våra produkter!

Mora of Sweden/
Gxxxxx Mxxxxx

Som Oscar Wilde sa: "Ryktena om min död är betydligt överdrivna."

tjing,
/joakim

Med anledning av vad jag läst här och på andra ställen på nätet (ja, det visade sig finnas annat på nätet också). Ställde denna fråga till Mora of Sweden via deras hemsida.

Och idag fanns svaret i min mailbox:

Som Oscar Wilde sa: "Ryktena om min död är betydligt överdrivna."

tjing,
/joakim
Kanonnyheter. Hm, ångrar trots allt inte att jag köpt på mig 5 stycken ;)

Men samtidigt blev jag nyfiken på vilka andra modeller som skall försvinna. Hoppas att det inte är Mora Clipper ?!?

~Paul~

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Såja, såja. Om du ber riktigt snällt så kan jag köpa en av dig.

Spekulerar vi nu igen? Det vet vi ju hur det går....
Menar du att du inte äger en Mora 2K? Måste erkänna att jag mer än gärna behåller mina moror ;).

Tja, du vet hu det är med spekulationer. De är oftast baserade på s k r ä c k för något nytt. Till ex att Clippern skulle råka tas ur sortimentet :(. Äger bara en sådan...

~Paul~

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips