Mora 2000 kommer att finnas kvar

Med anledning av vad jag läst här och på andra ställen på nätet (ja, det visade sig finnas annat på nätet också). Ställde denna fråga till Mora of Sweden via deras hemsida.

Har läst på nätet att ni skall upphöra med produktionen av Mora 2000. Stämmer det?

Och idag fanns svaret i min mailbox:

Hej Joakim!

Nej, den informationen är nog fel. Kniven är mycket efterfrågad och har många användningsområden.Däremot kommer en del andra produkter att utgå eller ersättas.

De knivar du ser på vår hemsida www.moraofsweden.se hör till vårt standardsortiment och kommer att uppdateras kontinuerligt.

Tack för ditt e-mail och ditt intresse för våra produkter!

Mora of Sweden/
Gxxxxx Mxxxxx

Som Oscar Wilde sa: "Ryktena om min död är betydligt överdrivna."

tjing,
/joakim

Med anledning av vad jag läst här och på andra ställen på nätet (ja, det visade sig finnas annat på nätet också). Ställde denna fråga till Mora of Sweden via deras hemsida.

Och idag fanns svaret i min mailbox:

Som Oscar Wilde sa: "Ryktena om min död är betydligt överdrivna."

tjing,
/joakim
Kanonnyheter. Hm, ångrar trots allt inte att jag köpt på mig 5 stycken ;)

Men samtidigt blev jag nyfiken på vilka andra modeller som skall försvinna. Hoppas att det inte är Mora Clipper ?!?

~Paul~

Såja, såja. Om du ber riktigt snällt så kan jag köpa en av dig.

Spekulerar vi nu igen? Det vet vi ju hur det går....
Menar du att du inte äger en Mora 2K? Måste erkänna att jag mer än gärna behåller mina moror ;).

Tja, du vet hu det är med spekulationer. De är oftast baserade på s k r ä c k för något nytt. Till ex att Clippern skulle råka tas ur sortimentet :(. Äger bara en sådan...

~Paul~

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips