Möjligt att posta sin res-packning?

Är det nån som har testat att posta sin packning från start till mål av en tur som inte går i en cirkel?
Säg från Abisko till Nikkaloukta.. eller Enafors till Vålådalen, ett 2 kg brev på L+B+H=Max 90 cm kostar bara typ 80 kr att skicka inrikes.

Så länge man ringer och pratar med mottagaren och bifogar sin hemadress utifall att så borde det väl inte vara nått problem så länge det finns en adress att skicka det till?

Borde det inte vara ett ganska smidigt sätt att få rena kläder, bekväma skor och något gott att äta att komma fram till och ha på resan hem?
Nån som har testat?

2 kg kan man få mycket lyx för! :)
 
Det går väl godstransporter med buss mellan fjällstationerna? Det gjorde det iaf när vi åkte skidor från Abisko till Nikkaluokta. Bara att skicka med ett paket som du hämtar upp när du kommer fram, skulle jag tro. Ring en fjällstation och fråga om ingen här på forumet vet.
 

avslutad210712

Gäst
Till STF's fjällstationer brukar det inte vara några problem att skicka bussgods men de brukar ibland ta ut en mindre avgift för förvaringen. Nikkaluokta är privat så där bör man kanske ringa och fråga.

www.bussgods.se
 
sommar 2011 skickade vi bussgods från abisko til nikkaloukta - 100 kr för bussgods och 40 kr för förvaring i Nikkaloukta - funkade helt perfekt - dusch o rena kläder innan hemresa :)
 
Till storulvån går det inte att skicka, försökte med det i somras. De sa att de måste åka och hämta inne i åre och det har de inte som service...
 
Tack för svaren alla :)
Nu var det givetvis inte bara till just fjällstationer jag syftade på utan postombud och adresser i största allmänhet. :)
 
Fungerar i varje fall bra när det gäller cykel. Rena kläder, väska till cykeln (mjuk, då) och kanske något mer. Brukade på den tiden (det är några år sedan) landa hos någon cykelkompis, så mottagare fanns alltid. Anna
 
Hej. Är det någon som vet om det finns möjlighet att skicka en kartong med mat till Riksgränsen?
Bussgods verkar inte levereras längre än till Abisko, men finns det andra sätt att posta paket till sig själv än genom bussgods?
 
Kolla med Riksgränsen direkt, kannske de kan tänka sig att hämta den för dig på en plats de får sina saker.
Posten funkar inte bättre än Bussgods. När en kompis tänkte skicka ett paket till sig till Katterjåkk - från Schweiz, så ingen annat än Postnord skulle funka- fick han svar att de måste hämta alla paket själv i Abisko, men visst kör de inte dit alla dagar... Så istället tog jag paketen med mig hela vägen och gick förbi när jag startade min vandring.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.