Min Utsidan-Platypus är död!!

..till sist hände det! Det som jag misstänkte från början bara var TVUNGET att hända, dvs att Platypus-flaskan började läcka från vecken. Alltså den som herrar Utsidan lockade medlemar med, var det 1999?Först som ett oidentifierat sunk i botten av ryggsäcken, och sedan allt mer odiskret. Fast det har slagit mig hur länge den hållit, och hur mycket den pallat med! Resor, utflykter och vandringar, med kraftigt variernade innehåll.

Vore kul att höra hur det gått med era flaskor, det måste ju ha varit en drös som prånglades ut vid samma tillfälle?! (hur många var det egentligen?) Fortfarande vitala och i fullt bruk, eller kasserade, kvarglömda..?

/Per

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
I sporadiskt bruk.
Suveränt med noll packvolym Jobbig att låta torka och fylla utan vattenkran, dock.

Den tog lite stryk när den åkte i backen från en cykelkorg, men håller gör den.

Har faktiskt 2st.
Reggade morsan på ett konto å mig på ett annat. Roffade åt mig båda platypussarna själv..hehe.

En ligger fortfarnade oanvänd, men locket har blivit söndergnagt av möss. Finns det skruvlock som reservdel månne?

Den andra smakade så fruktansvärt mycket plast. Så den åkte i soptunnan efter ca 1 år.

Jag gjorde misstaget att ta med whiskey i platypus på en fjälltur. Whiskeyn trängde ut i skarvarna och gjorde plasten fult gulaktig. Dessutom tog den upp både smak och lukt som jag inte kunde få bort. Allt som hälldes i den fick en svag bismak av whiskey.

GustavOh; sa:
didg; sa:
Allt som hälldes i den fick en svag bismak av whiskey.
Och problemet är...?

Instämmer helt med föregående talare!!!

Min kära Utsidan-Platypus fick lämna jordelivet nu i somras efter många års trogen tjänst, till slut började den läcka i det veck som efter en tid bildades mitt på "flaskan". Den har dock helt klart upfyllt sin kvot av dugligt arbete och snarast efter bortgången införskaffades en ersättare. Har man vant sig att ha dricka med sig när man springer är det svårt att vara utan... Tack för en utmärkt gåva Utsidan!

Visst finns det lösa korkar att köpa, kolla i närmaste välsorterade friluftsaffär, dessa korkar är även idealiska till 0,5 liters PET-flaskor eftersom dessa korkar verkligen håller tätt till skillnad mot diverse som säljs i kiosken (t.ex. Pripps enery, Hemsedal (eller vad vattnet nu heter m.fl)).

Nog tjatat / Nicke

Förstår inte ...

didg; sa:
Jag gjorde misstaget att ta med whiskey i platypus på en fjälltur. Whiskeyn trängde ut i skarvarna och gjorde plasten fult gulaktig. Dessutom tog den upp både smak och lukt som jag inte kunde få bort. Allt som hälldes i den fick en svag bismak av whiskey.

Som sagt så förstår jag inte alls vad problemet med det skulle vara...? ;)

Peter
(som har duckit upp sina sista droppar Talisker, och förbannar sig själv för att han inte handlade när han var på Heathrow!)
http://www2.adhoc.net/scubi/whisky/scotch/malts/Talisker.htm

Min lever och frodas, fast han börjar bli rätt sliten. Kasnke dags att införskaffa en ny eller 2 =)

Någon som vet vart man kan få tag i en drickslang till den?

Lever...

Min lever än... om än något skrynkligare så läcker den ingenting. Dock som alltid lika svårt att fylla med vatten ;-) Trogen följeslagare på såväl turer som i träningsväskan!

Jag snikade också åt mig 2 st, en lever, dock är den punkalagad. Den andra försvann ute i skogen. Jag har dock upplevt att de blir mycket stelare efter att man har haft hett vatten i dem..Det borde de väl ändå klara?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips